مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 07:552021-06-21اقتصادي

رشد بیش از 64 درصدی ذخیره سازی خون بندناف در قزوین


مدیر بانک خون بندناف جهاد دانشگاهی قزوین اعلام کرد: شاهد رشد بیش از 64 درصدی در ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف در بهار سال 1400 نبست به مدت مشابه سال قبل بوده ایم و این حاکی از علاقه ‎مندی خانوده ها و آگاه سازی در خصوص این گنجینه با ارزش است.

- ایسنا/قزوین مدیر بانک خون بندناف جهاد دانشگاهی قزوین اعلام کرد: شاهد رشد بیش از 64 درصدی در ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف در بهار سال 1400 نبست به مدت مشابه سال قبل بوده ایم و این حاکی از علاقه ‎مندی خانوده ها و آگاه سازی در خصوص این گنجینه با ارزش است.

فاطمه دولتخواه در گفت وگو با ایسنا در تعریف خون بندناف اظهار کرد: بندناف و جفت ارگان هایی برای تبادل موادغذایی بین جنین و مادر هستند که بعد از تولد نوزاد به عنوان زباله بیولوژیک دور ریخته می شوند درحالی که دانشمندان امروزه دریافته اند خون موجود در بندناف سرشار از سلول های بنیادی است که می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها به کار رود.

وی ادامه داد: در بانک خون بندناف، نمونه خون جمع آوری شده و سلول های بنیادی موجود در آن پس از انجام آزمایشات و پردازش سلولی در تانک های مخصوص در دمای 196- درجه سانتی گراد برای مدت طولانی نگهداری می شود تا در زمان نیاز، مورد استفاده قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد بیش از 64 درصدی ذخیره سازی خون بندناف در قزوین

رشد بیش از 64 درصدی ذخیره سازی خون بندناف در قزوین