مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 06:252021-06-21اقتصادي

ایرادات طرح رفع موانع تولید کشاورزی مجلس/گره کار کشاورزان چگونه باز می شود؟


ایرادهایی که به طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی مجلس می گیرند آن قدر جدی است که اجرای آن را در هاله ای از ابهام فرو برده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اردیبهشت امسال بود که با شک و تردیدهایی همراه کرده و معلوم نیست گرفتاری های دیرینه این بخش مانند نابسامانی های بازار و توزیع که اکنون به دمل چرکین بخش تبدیل شده چه آینده ای پیدا خواهد کرد.

*منتقدان چه می گویند؟ منتقدان در وهله نخست مغایرت طرح امنیت غذایی و رفع موانع تولید کشاورزی مجلس را  با اسناد بالادستی مطرح می کنند.

 مهدی سروری کارشناس کشاورزی معتقد است: طرح اصلاح ساختار به دلیل افزایش ساختارهای دولت، عدم استفاده از ظرفیت های مردمی در اداره بخش کشاورزی و عدم طراحی مناسب نظام تنظیم بازار نوین است.

وی می گوید: در فصل اول طرح مذکور مجلس به دنبال ایجاد ستاد تنظیم بازار کشاورزی به مدیریت وزارت جهاد کشاورزی است تا این وزارتخانه توان لازم برای اجرای قانون تمرکز مصوب سال 1390 مجلس را داشته باشد.

طی سال های اخیر مدیریت ستاد تنظیم بازار طبق مصوبه دولت برعهده وزارت صمت بود و این موضوع باعث ناهماهنگی در اتخاذ تصمیمات صحیح برای مدیریت بازار کشاورزی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایرادات طرح رفع موانع تولید کشاورزی مجلس/گره کار کشاورزان چگونه باز می شود؟

ایرادات طرح رفع موانع تولید کشاورزی مجلس/گره کار کشاورزان چگونه باز می شود؟