مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 02:502021-06-20سياسي

آغاز انتخابات سراسری در اتیوپی


انتخابات سراسری اتیوپی صبح امروز دوشنبه راس ساعت 6 به وقت محلی آغاز شد.

این درحالی است تردیدهای جدی درباره شفافیت انتخابات وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از الجزیره، این اولین انتخابات پارلمانی در اتیوپی از زمان روی کار آمدن آبی احمد، نخست وزیر این کشور و ششمین انتخابات سراسری از زمان تصویب قانون اساسی ملی این کشور در سال 1994 است.

در این انتخابات 36 میلیون رأی دهنده واجد شرایط، 547 نماینده پارلمان و 112 عضو فدرال را تعیین می کنند و 47 حزب سیاسی و چندین نامزد مستقل برای کرسی های پارلمان فدرال و شورای ایالتی اتیوپی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

پارلمان اتیوپی از دو اتاق تشکیل شده است یکی مجمع نمایندگان مردم (اتاق اول) و دیگری فدرال (اتاق دوم) که شامل نمایندگانی از همه طیف ها در اتیوپی است.

این انتخابات در بحبوحه چالش های سیاسی و امنیتی که اتیوپی در سطح داخلی، منطقه ای و بین المللی شاهد آن است و تنش ها و اختلافات داخلی در برخی مناطق مثل تیگرای، برگزار می شود.

علاوه بر تنش های داخلی اتیوپی با بحران های خارجی که مهمترین آنها اختلافات مرزی با سودان و پرونده سد النهضه است دست و پنجه نرم می کند.

اتیوپی از نظر جمعیت دومین کشور بزرگ آفریقا است و این مساله اهمیت ویژه ای به انتخابات این کشور به خصوص در منطقه شاخ آفریقا که شاهد وضعیت آشفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز انتخابات سراسری در اتیوپی

آغاز انتخابات سراسری در اتیوپی