مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1400 ساعت 02:502021-06-20سياسي

چقدر توان گفتگو با هم را داریم ؟


حالا دیگر انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسیده و ظاهرا حواشی آن هم تاچند روز دیگر کمرنگ می شود ولی آنچه در این میان اهمیت دارد، نگاهی به رفتار و کردار ما به عنوان مردمان یک جامعه است.

- اینکه ما فارغ از اینکه شهروند ساده باشیم، یا یک فرد مسئول یا نامزد انتخابات، چقدر توان گفتگو با دیگری را داریم، چقدر می توانیم صدای مخالفان خود را تحمل کنیم، توانایی ما در اقناع دیگری چگونه است و به هنگام بحث و جدل، چقدر می توانیم پایبند به نقد منصفانه و محترمانه باشیم.

اتفاقات چند روز اخیر بار دیگر نشان داد که جامعه ما متاسفانه حتی در رویدادهای مهمی مانند مناظره های ریاست جمهوری، همچنان در زمینه گفتگو دچار ضعف جدی است.

ما توان شنیدن سخن دیگری را نداریم، بسیاری از ما اغلب به جای نقد منصفانه دیگری، به خشونت کلامی و مچ گیری روی می آوریم و این وضعیت در ما ریشه دوانده است.

آنچه پیش رو دارید، گفتگوی ایسنا با رضا سرور، مدرس و منتقد تئاتر است که در زمینه پژوهش و نمایشنامه نویسی نیز صاحب تجربه است.

با این استاد دانشگاه درباره فرهنگ گفتگو سخن گفته ایم و در پایان نیز تحلیل او را در باب مناظره های ریاست جمهوری جویا شده ایم.

- شاید بد نباشد از موضوع گفتگو آغاز کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چقدر توان گفتگو با هم را داریم ؟

چقدر توان گفتگو با هم را داریم ؟