مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 22:352021-06-20سياسي

اقدامات ایرانیان در حرم سیدمحمد عراق/ درهای ورودی ضریح تکمیل شد+عکس و فیلم


حرم سیدمحمد(ع)، عموی حضرت مهدی(عج) در شهر بلد با توجه به کرامت های مختلف در طول تاریخ، نه تنها در بین شیعیان بلکه در بین اهل سنت نیز جایگاه ویژه ای دارد و ایرانیان نیز برای توسعه و بازسازی این مکان مقدس همچنان فعالیت دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حرم سیدمحمد (ع)، پسر امام هادی (ع) در استان صلاح الدین و شهر بلد قرار دارد و زائران برای تشرف به حرم امامین عسکریین (ع) در سامرا به زیارت سیدمحمد (ع) نیز مشرف می شوند.

در تاریخ آمده است که سیدمحمد (ع) با توجه به جایگاه خاصی که داشته به عنوان امام بعد از امام هادی (ع) شناخته می شد، اما پس از فوت ایشان قبل از پدرش، این گمانه زنی ها منتفی شد و امام حسن عسکری (ع) به امامت رسید.

با وجود اینکه سیدمحمد (ع)، امام نبود اما در بین نه تنها شیعیان بلکه سایر مذاهب نیز جایگاه خاصی دارد و حتی با توجه به اینکه در شهر بلد بسیاری از مردم اهل سنت هستند، اما بیشتر اهالی بلد برای حل مشکلات و حوائج خود به سیدمحمد (ع) متوسل می شوند و این حرم، جایگاه ویژه ای بین مردم دارد؛ تا جایی که در دوران جنگ با داعش که به دلیل موقعیت شهر بلد بسیاری از داعشی ها در آنجا پناه گرفته بودند و چندین بار به این مکان مقدس تعرض کردند، حملات آنها بی نتیجه ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات ایرانیان در حرم سیدمحمد عراق/ درهای ورودی ضریح تکمیل شد+عکس و فیلم

اقدامات ایرانیان در حرم سیدمحمد عراق/ درهای ورودی ضریح تکمیل شد+عکس و فیلم