مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 19:202021-06-20اقتصادي

وداع کاسپین با خلیج گرگان / عملیات نجات 500 میلیارد آب می خورد


خلیج گرگان و تالاب میانکاله، همانند تالاب انزلی و تالاب آق آستارا در خطر نابودی قرار دارد و اگر اقدامی عاجل برای نجات آن انجام نشود، باید با آن هم وداع کنیم.

- ایسنا/گلستان خلیج گرگان و تالاب میانکاله، همانند تالاب انزلی و تالاب آق آستارا در خطر نابودی قرار دارد و اگر اقدامی عاجل برای نجات آن انجام نشود، باید با آن هم وداع کنیم.

از بندر آستارا در غرب کاسپین (خزر) تا بندر ترکمن در شرق این دریا، تالاب ها و آبگیرهای طبیعی بسیاری وجود دارد که تالاب های انزلی و میانکاله و خلیج گرگان، دارای شرایط ویژه و منحصربه فرد هستند.

طی دو و سه دهه اخیر، پسروی آب دریای کاسپین و ورود گل و لای و فاضلاب های خانگی و صنعتی تالاب انزلی را با چالشی اساسی مواجه کرده است که این شرایط در خلیج گرگان تا حدودی متفاوت است.

خلیج گرگان ، بزرگ ترین خلیج دریای کاسپین است، پیش تر نقش بسیار عمده و تأثیرگذاری را در صنعت صید و صیادی داشت و تعداد کثیری از بومیان منطقه در محدوده جغرافیایی بین دو استان مازندران و گلستان با فعالیت در آن امرار معاش می کردند که این روزها حال خوشی ندارد و به دلیل عقب نشینی بزرگ ترین دریاچه جهان (کاسپین)، در خطر خشک شدن و نابودی قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وداع کاسپین با خلیج گرگان / عملیات نجات 500 میلیارد آب می خورد

وداع کاسپین با خلیج گرگان / عملیات نجات 500 میلیارد آب می خورد