مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 15:052021-06-20سياسي

صنایع دستی بومی شرق استان سمنان احیا شود


نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ و احیای صنایع دستی بومی شهرستان های شاهرود و میامی به عنوان هویت اجتماعی و تاریخی این شهرستان ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، علی اصغر خانی در آیین بزرگداشت هفته صنایع دستی در شهرستان شاهرود با تأکید بر رونق صنایع دستی در حوزه انتخابیه بیان کرد: با برطرف کردن موانع و مشکلات پیش روی تولید محصولات صنایع دستی، می توان زمینه توسعه و گسترش هنرهای دستی و سنتی را بین نسل جوان فراهم کرد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ترویج صنایع دستی زمینه اقتصادی کردن این هنر- صنعت را فراهم می کند، افزود: با توجه به اهمیت صنایع دستی، نخستین وزیری که به حوزه انتخابیه دعوت کردم، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود.

فعالیت 2 هزار هنرمند شاهرودی در حوزه صنایع دستی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان نیز در این مراسم گفت: دو هزار نفر از مجموع پنج هزار هنرمند صنایع دستی این استان، در شهرستان شاهرود فعالیت دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع دستی بومی شرق استان سمنان احیا شود

صنایع دستی بومی شرق استان سمنان احیا شود