مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 15:002021-06-20بين الملل

کرزای: آمریکایی ها ننگ و فاجعه به جا گذاشتند


رییس جمهوری سابق افغانستان اظهار کرد: آمریکا برای مقابله با افراط گرایی و برقراری ثبات به افعانستان آمد و بعد از 20 سال در پی شکست در تحقق این دو هدف کشور را ترک خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، حامد کرزای، رییس جمهوری سابق افغانستان در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس چند هفته قبل از خروج نیرو های آمریکایی و ائتلاف ناتو از افغانستان گفت: جامعه جهانی 20 سال پیش با این هدف مشخص یعنی مقابله با افراط گرایی و برقراری ثبات به کشور آمد، اما افراط گرایی امروز همچنان در بالاترین سطح قرار دارد از این رو آن ها شکست خوردند و میراث آن ها ملتی است که جنگ آن ها را نابود کرده و این ننگ و فاجعه است.

رییس جمهوری سابق افغانستان تاکید کرد: تمام شکست هایمان را به عنوان یک افغانستانی درک می کنیم، اما درباره قدرت های بزرگی که برای این هدف به اینجا آمدند چه؟ الان ما در کجا ترک می کنند؟ سوالم را این گونه پاسخ می دهم در ننگ و فاجعه کامل.

با این وجود، کرزای که طی 13 سال حکومتش روابط ابهام انگیز و متناقضی با آمریکا داشت، تاکید کرد: آمریکا می خواهد نیروهایش را خارج کند، افغان ها هم پشت تمایل قاطع به صلح، متحد هستند و اکنون نیاز دارند مسؤولیت آینده شان را بپذیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرزای: آمریکایی ها ننگ و فاجعه به جا گذاشتند

کرزای: آمریکایی ها ننگ و فاجعه به جا گذاشتند