مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 12:152021-06-20بين الملل

گلوبال تایمز: داده ها ثابت می کنند که آمریکا ماشین کشتار جمعی جهان است


روزنامه چینی در گزارشی با ارائه آمار و بررسی سوابق نظامی آمریکا در خارج از این کشور بویژه در غرب آسیا و افغانستان، واشنگتن را که داعیه دفاع از حقوق بشر دارد به یک ماشین کشتار جمعی تشبیه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه گلوبال تایمز چین در گزارشی به بررسی حضور نظامی آمریکا در خارج از مرزهای این کشور و آنچه از این مسئله عاید جهان شده پرداخت.

در ابتدای گزارش این رسانه چینی ذکر شده که آمریکا نیروهای نظامی خود را در بیش از 150 کشور دنیا مستقر کرده که تقریباً 165 هزار پرسنل فعال در خارج از مرزهای این کشور و صدها پایگاه نظامی در تقریباً همه قاره ها را شامل می شود.

اما علیرغم ادعاهای پرطمطراق آمریکا مبنی بر حفظ صلح در مناطق درگیری، آنچه ایالات متحده برجای گذاشته تلفات غیرنظامی است که آمار درستی از آن ارائه نشده و همچنین خانواده های بی شماری هستند که مورد غفلت واقع شده اند.

    در ادامه این مطلب به گزارش سایت قطره و به نقل ازسالانه وزارت دفاع آمریکا اشاره شده و آمده است: هفته گذشته گزارش شد که در زمان خود اعلام نشده بود.

این سند 21 صفحه ای پنتاگون که بی سروصدا منتشر شد و تا حدی طبقه بندی شده بود، طبق بخش 1057 قانون اختیارات دفاع ملی 2018، (NDAA) الزامی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلوبال تایمز: داده ها ثابت می کنند که آمریکا ماشین کشتار جمعی جهان است

گلوبال تایمز: داده ها ثابت می کنند که آمریکا ماشین کشتار جمعی جهان است