مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 11:452021-06-20اقتصادي

اقتصاد دیجیتال و دولت آینده/ 10 پیشنهاد برای استفاده از فرصت های حوزه فناوری اطلاعات


به مناسبت آغاز دولت جدید و با عنایت به تحولات اساسی و فرصت های بی بدیلی که در حوزه فناوری اطلاعات در کشور و جهان در حال شکل گیری است، مواردی که می تواند در برنامه های دولت آینده مورد توجه قرار گیرد را مورد بررسی قرار داده ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، علی بیات سیدشهابی کارشناس اقتصاد دیجیتال در یادداشتی نوشت: ارزش اقتصاد دیجیتال در سال 2020 حدود 25 هزار میلیارد دلار در جهان برآورد شده است، به طوری که در آینده نزدیک سهم دیجیتال از اقتصاد جهان حدود 25 درصد خواهد بود.

در این میان بیشترین سهم به حوزه فناوری های مالی اختصاص دارد که ارزش یا وزارت صمت قرار نداشته و دولت جدید می بایست توجه جدی به این بخش داشته باشد.

علاوه بر تخصیص ارز، تحریم ها بر مشکلات انتقال ارز به خارج از کشور به خصوص برای تأمین تجهیزاتی که با ارز دلاری از شرکت های اروپایی خریداری می شوند نیز افزوده است.

6- نکته بسیار مهم این است که تولیدات شرکت های فناوری اطلاعات به دلیل غیرفیزیکی بودن با محدودیت های کمتری برای توسعه و صادرات مواجه اند.

بنابراین فرصت مناسبی برای تمرکز در حوزه اقتصاد دیجیتال ایجاد شده است.

ضمن اینکه با وجود پتانسیل دانشگاهی موجود در کشور امکان تمرکز نهادهای علمی و تحقیقاتی در کوتاه مدت بر این حوزه فراهم بوده و می توان منابع انس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد دیجیتال و دولت آینده/ 10 پیشنهاد برای استفاده از فرصت های حوزه فناوری اطلاعات

اقتصاد دیجیتال و دولت آینده/ 10 پیشنهاد برای استفاده از فرصت های حوزه فناوری اطلاعات