مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 11:152021-06-20اقتصادي

اختصاص 140 میلیارد ریال به 80 طرح فناورانه آب


معاونت علمی و فناوری اعلام کرد 140 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت تا 80 طرح فناورانه حوزه آب اجرایی شود.

- به نقل از معاونت علمی و فناوری، این طرح ها که از سال 97 در سطح ملی تعریف شده با تلاش شرکت های دانش بنیان و خلاق به اجرا درآمده است.

طرح هایی که از سال 97 تا 99 به بیش از 80 پروژه رسیده و با حمایت کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به اجرا درآمده است.

از جمله این طرح های می توان به فناوری های مرتبط با تصفیه و نمک زدایی آب، فناوری های مرتبط با بهینه سازی آب و انرژی در طراحی، ساخت و بهره برداری از گلخانه ها ، بهره برداری از زه آب های کشاورزی و پساب های صنعتی در توسعه عملیات شورورزی و توسعه فناوری های اکتشاف، استحصال و بهره برداری از منابع جدید آب برای مصارف مختلف شرب صنعت و کشاورزی اشاره کرد.

همچنین تولید انواع مالچ های غیرنفتی و سازگار با محیط زیست با هدف تثبیت کانون های گرد و غبار ، بهره برداری از انواع سیستم های مدیریت توزیع و کاربرد آب در مزرعه ، بومی سازی و توسعه فناوری طراحی، ساخت، اجرا و بهره برداری از قفس های پرورش ماهی در دریا و ایجاد ارزش افزوده و تولید محصولات فرآوری شده از انواع پسماندها، فاضلاب ها و ضایعات کشاورزی، خانگی، الکترونیکی و صنعتی هم دیگر طرح هایی هستند که در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 140 میلیارد ریال به 80 طرح فناورانه آب

اختصاص 140 میلیارد ریال به 80 طرح فناورانه آب