مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 10:502021-06-20اقتصادي

کاهش 20 درصدی تولید گیلاس و آلبالو در چهارمحال و بختیاری


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: دو عامل سرمازدگی و خشکسالی منجر به کاهش برداشت نزدیک به 20 درصدی محصولات باغی از جمله گیلاس، - ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: دو عامل سرمازدگی و خشکسالی منجر به کاهش برداشت نزدیک به 20 درصدی محصولات باغی از جمله گیلاس، آلبالو و زردآلو در استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شده است.

ابراهیم شیرانی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه سطح زیرکشت آلبالو، گیلاس و زردآلو و میزان تولید سالانه این سه محصول در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: سطح زیرکشت گیلاس استان حدود 725 هکتار است که از این میزان 280 هکتار بارور و مابقی به صورت نهال است، پیش بینی می شود امسال حدود 1500 تن برداشت انجام بگیرد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: عمده ارقام کشت شده گیلاس در استان رقم قاهری، تک دانه مشهد و زرد دانشکده است.

وی ادامه داد: مساحت زیر کشت آلبالو در چهارمحال و بختیاری نیز 195 هکتار است که از این میزان 150 هکتار بارور و مابقی نهال است، پیش بینی می شود که از این سطح حدود 800 تن آلبالو برداشت شود.

شیرانی عنوان کرد: ارقام عمده آلبالو کشت شده در سطح چهارمحال و بختیاری رقم گیسی، سیلانی و رقم بوترمو است همچنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 20 درصدی تولید گیلاس و آلبالو در چهارمحال و بختیاری

کاهش 20 درصدی تولید گیلاس و آلبالو در چهارمحال و بختیاری