مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 10:402021-06-20اقتصادي

اختصاص تسهیلات 500 میلیارد تومانی برای توسعه صنعت گوهرسنگ


وزیر صنعت، معدن و تجارت از اختصاص 500 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه صنعت گوهرسنگ خبر داد و گفت: سند توسعه صنعت گوهرسنگ و برنامه های عملیاتی آن تصویب و وارد فاز اجرایی می شود.

- در جلسه راهبری توسعه صنعت گوهرسنگ ها افزود: در حوزه گوهرسنگ ها و جواهرات در مراحل ابتدایی برنامه ها قرار داریم و توسعه در زمینه استخراج، آموزش و فرآوری باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی با تاکید بر توسعه اکتشافات در این صنعت، گفت: مناطق کویری استان های یزد، کرمان و سمنان دارای ظرفیت های قابل توجهی در حوزه سنگ های قیمتی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه بخش خصوصی باید محور اجرای برنامه های اکتشافی باشد و دولت نقش تسهیل گر داشته باشد، عنوان کرد: توسعه اکتشافات با مشارکت بخش خصوصی، در شمار برنامه ها قرار دارد.

رزم حسینی با اشاره به ظرفیت های این صنعت در ایجاد اشتغال فراگیر، گفت: اختصاص 500 میلیارد تومان اعتبار از محل طرح تام برای توسعه صنعت گوهرسنگ ها مورد توجه وزارت صنعت است.

وی ادامه داد: کارگاه های کوچک دارای ظرفیت های قابل توجه برای تحقق اهداف صنعت گوهرسنگ ها است.

رزم حسینی ادامه داد: در حوزه مجوزها برای کارگاه های کوچک باید تسهیل گری صورت گیرد و فعالیت در زمینه گوهر سنگ ها دارای شناسنامه و به صورت استاندارد تعریف شده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص تسهیلات 500 میلیارد تومانی برای توسعه صنعت گوهرسنگ

اختصاص تسهیلات 500 میلیارد تومانی برای توسعه صنعت گوهرسنگ