مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 08:302021-06-20بين الملل

امکان سفر محدود به عراق بدون ویزا


در حالی که بنا به گفته وزارت امور خارجه لغو ویزا و از سرگیری سفر محدود به عراق محقق شده، برای استفاده مردم از این دو امکان هنوز هیچ دستورالعمل اجرایی به سازمان حج و زیارت داده نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایکنا، در حالی که دو خبر برداشته شدن ویزای عراق و از سرگیری محدود سفر به عتبات عالیات از سوی وزارت امور خارجه طی دو هفته گذشته مطرح و این امید را ایجاد کرد که پس از ماه ها بالاخره امکان سفر ایمن و قانونی از طریق کاروان های زیر نظر سازمان حج و زیارت به عراق فراهم شود، اما هنوز هیچ ابلاغیه و دستوری برای اجرای این دو دستور به سازمان حج و زیارت ارائه نشده است.

قبل از کرونا به صورت معمول کاروان های مجاز و غیر مجاز(کاروان های آزاد که زیر نظر سازمان حج و زیارت نیستند) زائران را به عراق می بردند.

البته همان زمان نیز سازمان حج و زیارت به شدت نسبت به فعالیت کاروان های غیر مجاز معترض بود اما هیچگونه تلاشی برای مقابله با فعالیت این کاروان ها صورت نمی گرفت.

با شیوع کرونا و بسته شدن مرزهای زمینی، سازمان حج و زیارت به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا موظف شد تمام فعالیت های کاروان های خود را متوقف کند اما از آنجایی که کاروان های غیر مجاز تحت نظارت هیچ نهادی نیستند، این کاروان ها عملاً فعالیت خود را ادامه دادند و همچنان با قیمت های سر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان سفر محدود به عراق بدون ویزا

امکان سفر محدود به عراق بدون ویزا