مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 07:202021-06-20سياسي

ادامه سریال نامگذاری ها در شورای شهر تهران/ دعوا بر سر نام آناهیتا و آزیتا


در صحن امروز شورای شهر نامگذاری تعدادی از خیابان ها مورد بحث و مجادله میان اعضای شورا قرار گرفت و زنان شورا در واکنش به تغییر نام دو خیابان آزیتا و آناهیتا گلایه کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار شهری خبرگزاری فارس ، در صحن امروز شورای شهر موضوع تغییر نام برخی از اماکن و معابر عمومی شهر مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت و پیشنهاداتی توسط کمیسیون نامگذاری مطرح شد.

تغییر نام میدان ارتش در منطقه 14 به شهیدان پدافند ارتش، میدان قائم منطقه یک به میدان جنگل بان، کوچه هایی به نام صمد مهرانگیز، مهدی آذریزدی، هوشنگ مرادی کرمانی و جبار باغچه بان نیز از پیشنهاداتی بود که امروز مطرح شد.

همچنین در صحن امروز شورا درباره تغییر نام دو خیابان که نام آناهیتا و آزیتا داشت مطرح شد و این مسأله با مخالفت زنان شورا از جمله شهربانو امانی و زهرا نژادبهرام روبه رو شد.

زهرا نژادبهرام عضو هیأت رییسه شورای شهر تهران در واکنش به این موضوع گفت: 50 درصد جمعیت تهران را زنان تشکیل می دهند و در جهت رویکرد تکریم نباید اسم خیابان ها را به نام زنان تغییر دهیم.

حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران در ادامه ضمن عذرخواهی از زنان شورا گفت: اگر خاطر زنان شورا از این بابت مکدر است  عذرخواهی می کنیم امیدواریم در جلسه بعدی بتوانیم آن را جبران کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه سریال نامگذاری ها در شورای شهر تهران/ دعوا بر سر نام آناهیتا و آزیتا

ادامه سریال نامگذاری ها در شورای شهر تهران/ دعوا بر سر نام آناهیتا و آزیتا