مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 06:402021-06-20دانش

نقش دانشکده علوم انسانی در چرخه نظریه پردازی به منظور توسعه علمی کشور


اگر چرخه نظریه پردازی را شاخص برای تولید دانش نهادهای دانشگاهی در نظر بگیریم، مشارکت دانشگاه ها در حوزه علوم انسانی در توسعه علمی و نظریه پردازی از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.

- ایسنا/خراسان رضوی اگر چرخه نظریه پردازی را شاخص برای تولید دانش نهادهای دانشگاهی در نظر بگیریم، مشارکت دانشگاه ها در حوزه علوم انسانی در توسعه علمی و نظریه پردازی از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.

  بنا بر این پژوهش، کارآمدی عملی نظریه پردازی، مشروط به عملیاتی شدن دانش تولید شده و حرکت آن از گام استدلال قیاسی(نظریه هنجاری) به گام استدلال استقرایی(نظریه توصیفی) در چرخه نظریه پردازی است.

محققان در پژوهشی با عنوان مشارکت دانشگاه های علوم انسانی در چرخه نظریه پردازی و نقش مراکز رشد علوم انسانی آورده اند، نظریه آزمایی در گام استدلال استقرایی را می توان ماموریت اصلی دانشگاه علوم انسانی محسوب کرد.

در این چرخه، بی قاعدگی های دیده شده منجر به تولید دانش، نظریه پردازی و دستیابی به مرجعیت دانشگاه علوم انسانی محسوب می شود.

این پژوهش توسط محمد حسن حسینی از دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران انجام شده که نشان می دهد، با توجه به ماهیت ذاتی دانشگاه های علوم انسانی در ارتباط مستقیم با جامعه، ایجاد مراکز رشد علوم انسانی می تواند موجب ارتباط مستق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش دانشکده علوم انسانی در چرخه نظریه پردازی به منظور توسعه علمی کشور

نقش دانشکده علوم انسانی در چرخه نظریه پردازی به منظور توسعه علمی کشور