مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 06:002021-06-20پزشكي

بی تحرکی چه بلایی سر ستون فقرات می آورد؟


متخصص حرکات اصلاحی و آسیب های ورزشی هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه گفت: بی تحرکی ایام کرونا باعث افزایش چندبرابری دردهای ناحیه گردن و کمر بین مردم شده است.

- ایسنا/کرمانشاه متخصص حرکات اصلاحی و آسیب های ورزشی هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه گفت: بی تحرکی ایام کرونا باعث افزایش چندبرابری دردهای ناحیه گردن و کمر بین مردم شده است.

دکتر حسن صفی خانی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه امروزه کمردردها و دردهای ناحیه ستون فقرات بسیار شایع است، اظهارکرد: از حدود یک سال و نیم پیش که بیماری کرونا شایع شده، بسیاری از خانواده ها، افراد مسن، بزرگسالان و حتی کودکان به واسطه بی تحرکی و انجام ندادن فعالیت های ورزشی گریبانگیر چنین دردهایی شده اند.

وی تصریح کرد: ساختار ستون مهره ها(ستون فقرات) انسان به شکلی قرار گرفته که یک عضو مهم مثل نخاع از درون این ستون به سمت کل بدن عصب رسانی می کند.

متخصص حرکات اصلاحی و آسیب های ورزشی افزود: هر انسانی در ستون مهره های خود تعدادی مهره دارد، بگونه ای که در ناحیه گردن هفت مهره گردنی، در ناحیه پشتی 12 مهره پشتی، در ناحیه کمری پنج مهره کمری و در نهایت پنج مهره خاجی و دنبالچه دارد.

وی اضافه کرد: ساختار این مهره ها به شکلی است که در هرکدام از این نواحی بخاطر جذب نیرویی که باید از طرف بدن اتفاق بیفتد و نیرویی که از طرف زم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی تحرکی چه بلایی سر ستون فقرات می آورد؟

بی تحرکی چه بلایی سر ستون فقرات می آورد؟