مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 خرداد 1400 ساعت 06:052021-06-19اقتصادي

نگاه بورسی ها به دولت جدید


بازار سهام در هفته گذشته شاهد فضایی توام با رکود و انتظار بود که طی آن شاخص کل نوسان محدودی را ثبت کرد و حدود 4/ 0 درصد کاهش یافت.

به این ترتیب نماگر اصلی بازار کماکان در کانال 1/ 1 میلیون واحدی نوسان می کند که کمابیش به یک سطح حمایتی مهم برای جلوگیری از افت .

- ، در همین حال، تداوم انتظار برای دریافت نتایج نهایی مذاکرات برجام با عنایت به تاثیر گذاری مهم آن بر نرخ ارز یکی دیگر از عوامل تردید سرمایه گذاران است.

معمولا فعالان بازارهای مالی از عوامل ابهام زا بیشتر از تحولات مثبت یا منفی گریزان هستند چرا که شرایط مبهم، با ممانعت از تصمیم گیری اکثریت سرمایه گذاران، باعث کاهش طراوت بازار می شود؛ شرایطی که در حال حاضر بر بورس تهران نیز حکمفرماست.

در انتظار شارژ حمایتی؟ پس از سقوط بی سابقه بورس از اواسط مرداد سال 99 درخواست حمایت از بازار به طور مکرر از سوی برخی فعالان بازار مطرح شد که معنی عملیاتی آن نیز تزریق پول به منظور بالابردن مجدد نرخ سهام و جبران ضرر و زیان سهامداران بود.

تحت تاثیر همین فشارها، بیش از 80 هزار میلیارد تومان خرید سهام توسط حقوقی ها از حقیقی ها (معادل بیش از نیمی از کل نقدینگی وارد شده توسط حقیقی ها از ابتدای سال 97 تا نیمه مرداد 99) صورت گرفت که هر چند افت قیمت ها را تا حدی مهار کرد اما هیچ گاه باعث احیای رونق قبلی ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه بورسی ها به دولت جدید

نگاه بورسی ها به دولت جدید