مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 خرداد 1400 ساعت 04:152021-06-19اقتصادي

افتتاح کارگاه صنایع دستی در «پادنا علیای » سمیرم


رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمیرم گفت: همزمان با هفته صنایع دستی و هنرهای سنتی کارگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در رشته بافته های داری در روستای ولد خانی بخش پادنای علیا افتتاح شد.

- سعید سلیمانیان در گفت وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: افتتاح این مکان علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمد پایدار گامی موثر در راستای ایجاد انگیزه در بین روستاییان و توسعه صنایع دستی و به تبع آن توسعه روستا خواهد بود.

رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمیرم افزود: این کارگاه در مساحتی بالغ بر 35 متر مربع و با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد ریال آماده شده و در حال حاضر برای ده نفر از هنرمندان این روستا اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

وی  با اشاره به مزیت های این کارگاه و همجواری آن با اقامتگاه بوم گردی تصریح کرد:  ما اعتقاد داریم بایستی هر دو حوزه صنایع دستی و گردشگری همدیگر را پوشش دهند و این یکی از راهکارهاو مزیت های توسعه است.

سلیمانیان خاطرنشان کرد:  در این کارگاه سعی کردیم با استفاده از تجربیات پیشکسوتان این بخش بافته هایی که بافت آن کمرنگ و یا در حال فراموشی می باشند را دوباره احیا کنیم که می توان به بافت انواع گلیم ( اویی ، شیشه درمه ، سوزنی و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح کارگاه صنایع دستی در «پادنا علیای » سمیرم

افتتاح کارگاه صنایع دستی در «پادنا علیای » سمیرم