مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 خرداد 1400 ساعت 18:252021-06-18بين الملل

آزادسازی 200 نیروی امنیتی افغانستان از محاصره طالبان


ارتش افغانستان حدود 200 تن از نیروهای امنیتی را از محاصره طالبان نجات دادند.

- به نقل از دیلی صباح، مقامات افغانستان اعلام کردند که ارتش این کشور حدود 200 تن از نیروهای امنیتی را که برای چندین روز در ولایت هرات و در مجاورت مرز ایران تحت محاصره نیروهای طالبان قرار داشتند، آزاد کردند.

جیلانی فرهاد سخنگوی فرماندار هرات گفت که تمام نیروهای امنیتی تحت محاصره از طریق پشتیبانی هوایی نجات یافته و به یک مرکز بهداشت و درمان منتقل شدند.

گفتنی است که ظرف روزهای گذشته، دوستان و بستگان این نیروهای امنیتی با برگزاری تظاهرات در مقابل ساختمان فرمانداری خواستار نجات و بازگشت صحیح و سالم این افراد شدند.

طبق داده های رسمی، دست کم 9 پرسنل نظامی از مجموع 120 پرسنل در حمله های طالبان زخمی شدند که حال تعدادی از آنها به دلیل نبودِ دارو و خدمات درمانی وخیم است.

رادیو محلی کیلید در گزارشی اعلام کرد که از مجموع 387 بخش و 34 مرکز استان در کشور افغانستان، ظرف دو ماه گذشته مراکز دست کم 30 بخش به دست طالبان سقوط کرده است.

این در حالی است که وزارت دفاع افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد که 258 تن از نیروهای طالبان در جریان عملیات های پاکسازی در 13 ولایت این کشور کشته شده و 76 مین زمینی که توسط این نیروها کاشته شده بودند، ظرف 24 ساعت گذشته کشف و خنثی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادسازی 200 نیروی امنیتی افغانستان از محاصره طالبان

آزادسازی 200 نیروی امنیتی افغانستان از محاصره طالبان