مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 خرداد 1400 ساعت 06:252021-06-18اقتصادي

غفلت از مدیریت منابع آب زیرزمینی/ برنامه ای برای کنترل سیلاب وجود ندارد


مدیر عامل اسبق شرکت منابع آب ایران گفت: زلزله ممکن است بیاید و تا 100 سال دیگر رخ ندهد، ولی سیلاب اگر ظرف 5 سال در منطقه ای مانند آق قلا اتفاق بیافتد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از بلایای طبیعی که در طول 5 سال گذشته به طور مکرر در کشور اتفاق افتاده، پدیده سیلاب است.

این پدیده در سال های 94 و سال 98 به طور پیاپی مردم بخش های از 4 جهت جغرافیایی کشور را درگیر کرده و به نوعی زمینه بحران گسترده در این حوزه را به وجود آورد.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، بحران سیل می تواند آثار بسیار مخرب تری از سایر بلایای طبیعی نظیر زلزله داشته باشد و حتی زمینه مهاجرت مردم از مناطق سیل زده را فراهم کند.

در همین راستا و به منظور بررسی شرایط کشور و راهکارهای مدیریت شرایط کنونی به سراغ علیرضا الماسوندی، مدیر عامل اسبق شرکت منابع آب ایران رفتیم تا پیرامون این مسئله با وی به گفتگو بپردازیم.

با توجه به مفصل شدن بحث در این حوزه این گفتگو در 2 بخش تنظیم و منتشر شد.

(بخش اول این گفتگو را می توانید از (اینجا ) بخوانید) در بخش دوم این گفتگو مسائلی نظیر لزوم ایجاد حکمرانی موثر آب های زیرزمینی، تاثیر سیل و راهکارهای مقابله با این بلای طبیعی و ارتباط مدیریت منابع آب با مسئله محیط زیست، مورد توجه قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غفلت از مدیریت منابع آب زیرزمینی/ برنامه ای برای کنترل سیلاب وجود ندارد

غفلت از مدیریت منابع آب زیرزمینی/ برنامه ای برای کنترل سیلاب وجود ندارد