مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 خرداد 1400 ساعت 05:402021-06-18بين الملل

فراخوان آژانس دارویی اروپا به استفاده از همه واکسن های موجود


آژانس دارویی اروپا توصیه کرد که از همه واکسن های موجود استفاده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از یورونیوز، آژانس دارویی اروپا امروز جمعه اعلام کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا ملزم به استفاده از کلیه واکسن های موجود برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا و بیماری کووید19 هستند.

در بیانیه این نهاد تنظیم کننده مقررات دارویی در اروپا ضمن اشاره به لزوم استفاده از گزینه های متنوعِ مورد تایید و در دسترس برای واکسیناسیون شهروندان علیه ویروس تاکید شده که هنوز برای مشخص کردن بهترین نوع واکسن زمان خیلی زودی است.

این بیانیه در حالی منتشر شده که چندین کشور اروپایی تصمیم گرفته اند به دلیل گزارش هایی دال بر تایید عوارض جانبی جدی از جمله خون لختگی، استفاده از بعضی واکسن های موسوم به ناقل ویروسی نظیر آسترازنکا و جانسون اندجانسون را متوقف و یا به سنین خاص محدود کنند.

این کشورها استفاده از واکسن هایی نظیر فایزر و مدرنا را که بر اساس فناوری پیام رسان آر اِن اِی ساخته و تولید شده اند را در اولویت قرار داده و شهروندان خود را تنها با این نوع محصولات واکسینه می کنند.

مارکو کاوالری، مسئول راهبرد واکسیناسیون در آژانس دارویی اروپا در این زمینه می گوید: ما هنوز با همه گیری بیماری کووید دست و پنجه نرم می کنیم و بسیار مهم است که این در مبارزهِ مستم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراخوان آژانس دارویی اروپا به استفاده از همه واکسن های موجود

فراخوان آژانس دارویی اروپا به استفاده از همه واکسن های موجود