مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 خرداد 1400 ساعت 02:452021-06-17سياسي

صنایع دستی منسوخ شده چناران جان تازه ای گرفتند


مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران گفت: گلیم بافی، فَرَت بافی، نمدمالی و تزیینات نمدی از صنایع دستی شاخص شهرستان چناران هستند که با گذشت زمان به فراموشی سپرده شده بودند اما با شناسایی افراد فعال در این حوزه ها و ایجاد بستری برای آموزش آن به علاقه مندان، - سعی کردیم این هنرهای اصیل را دوباره به زندگی مردم منطقه بازگردانیم.

محمد طاهریان مقدم در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: صنایع دستی بخشی از پیشینه، شناسنامه و هویت فرهنگی هر منطقه است و با توجه به اهمیت این موضوع، بعضی از رشته های صنایع دستی که در شهرستان منسوخ و به فراموشی سپرده شده بود، احیا شدند.

گلیم بافی، فَرَت بافی و پلاس بافی از قدیم در روستاهای چناران رواج داشت وی اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از روستاهای شهرستان چناران کردنشین هستند هنر گلیم بافی، فَرَت بافی و پلاس بافی از قدیم در روستاهای شهرستان رواج داشته و با توجه به بررسی هایی که در زمینه صنایع دستی روستایی داشتیم و همچنین نمایشگاه های صنایع دستی که در شهرستان برگزار کردیم تا حدودی نسبت به این صنایع دستی شناخت یافتیم.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران هدف از احیای این صنایع دستی را زنده کردن فرهنگ اصیل منطقه دانست و یادآور شد: چنان چه در جهت احیای این هنرها گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع دستی منسوخ شده چناران جان تازه ای گرفتند

صنایع دستی منسوخ شده چناران جان تازه ای گرفتند