مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 خرداد 1400 ساعت 16:352021-06-17سياسي

آستان قدس باید جریان ساز و الگو برای هنر کشور باشد


تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تجلی عظمت و اوج هنر های مختلف ایرانی ـ اسلامی در حرم مطهر امام رضا(ع)، گفت: آستان قدس در حوزه هنر باید جریان ساز و الگو برای کشور باشد و این جایگاهی است که از این دستگاه با عظمت معنوی انتظار می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار جمعی از دست اندرکاران و هنرمندان مؤسسه آفرینش‎ های هنری آستان قدس رضوی که در نگارخانه رضوان مشهد انجام شد، به این سخن امام خمینی(ره) که خداوند هم کارگر است اشاره و اظهار کرد: بنده به تأسی از این فرموده امام بزرگوار عرض می کنم خداوند هم هنرمند است.

سرتاسر عالم صحنه زیبای هنرمندی پروردگار یکتاست و شکوه عالم و زیبایی های طبیعت نشانه وجود پروردگار و تجلی هنر الهی است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه بشر همواره در طول تاریخ از هنر برای ماندگاری یک فکر، اندیشه، مذهب و مفهوم استفاده کرده است، بیان کرد: هنر بی تردید رساترین ابزار برای ماندگاری، مقبولیت و ترویج یک اندیشه و تفکر در میان انسان هاست، حال می تواند آن اندیشه و پیام حق باشد یا باطل.

هنر، رمز ماندگاری و نفوذ مفاهیم و اندیشه هاست وی با تأکید بر اینکه هر پیام، اندیشه و فرهنگی که بخواهد گسترش و نفوذ یابد و ماندگار شود باید از ابزار هنر استفاده کند، ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آستان قدس باید جریان ساز و الگو برای هنر کشور باشد

آستان قدس باید جریان ساز و الگو برای هنر کشور باشد