مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 خرداد 1400 ساعت 10:002021-06-17بين الملل

سفر فرستاده آمریکا به ریاض برای بررسی آتش بس در یمن


فرستاده آمریکا در امور یمن در سفری به ریاض با مسئولان عربستان سعودی و یمن دیدار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، تیموتی لیندرکینگ فرستاده آمریکا در امور عربستان سعودی (واس) گزارش کرد که در این دیدار اوضاع انسانی، تلاش ها و تحرکات بین المللی برای برقراری آتش بس، رفع درد و رنج ملت یمن و تحقق صلح، امنیت و ثبات در یمن بررسی شد.

  لیندرکینگ روز چهارشنبه (دیروز) برای دیدار با مسئولان یمنی و سعودی وارد ریاض شده است و پیش از دیدار با سفیر عربستان سعودی در یمن با معین عبدالملک نخست وزیر دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی دیدار کرد و عبدالملک، لیندرکینگ را در جریان تلاش های صورت گرفته برای برقراری صلح در یمن قرار داد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای تلاش برای بازگرداندن رییس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده است و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور، گسترش قحطی، گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر فرستاده آمریکا به ریاض برای بررسی آتش بس در یمن

سفر فرستاده آمریکا به ریاض برای بررسی آتش بس در یمن