مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 خرداد 1400 ساعت 05:202021-06-17پزشكي

چه افرادی نیاز به واکسیناسیون ندارند؟


جمعی از محققان در مطالعه اخیر خود با ارائه برخی دلایل مشخص کردند که چه کسانی ممکن است نیازی به واکسیناسیون نداشته باشند.

- جی پلاس ، به نقل از هلث لاین، یک مطالعه جدید از کلینیک کلیولند در اوهایو نشان داده است افرادی که قبلا به کووید-19 مبتلا شده اند، ممکن است نیازی به دریافت واکسن نداشته باشند.

این تحقیق نشان می دهد تعداد زیادی از کارکنان مراقبت های بهداشتی، تقریبا همه آن هایی که به ویروس کرونا مبتلا شده بودند، در میان کسانی که در گروه زیر می گنجند، نبودند؛ قبلا به ویروس مبتلا شده و واکسینه نشده بودند، قبلا به ویروس مبتلا شده و واکسینه شده بودند، هرگز به ویروس مبتلا نشده و واکسینه شده بودند؛ با این حال در افراد واکسینه نشده که قبلا به سارس-کوو 2 مبتلا نشده بودند، موارد به طور مداوم افزایش می یافت.

به گفته محققان، یافته ها نشان می دهد عفونت طبیعی، ایمنی مشابه واکسیناسیون را فراهم می کند، بنابراین افرادی که کووید-19 نداشته اند، می توانند در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند.

متخصصان می گویند برای تعیین میزان دوام ایمنی بعد از بیماری کووید-19، تحقیقات بیشتری لازم است.

تا زمانی که این داده ها در دسترس نباشد، برخی از متخصصان بیماری های عفونی توصیه می کنند افرادی که کووید-19 داشته اند فعلا یک دوز دریافت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه افرادی نیاز به واکسیناسیون ندارند؟

چه افرادی نیاز به واکسیناسیون ندارند؟