مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 خرداد 1400 ساعت 04:452021-06-17اقتصادي

شدت بیابان زایی خیلی شدید در نیمی از گستره سومین استان بیابانی کشور


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به تشدید بیابان زایی ها در چند دهه اخیر گفت: افزون بر 46 درصد از کل استان سمنان که عمدتا اراضی فاقد پوشش گیاهی جنوب استان هستند، - "شدت بیابان زایی خیلی شدید" در نیمی از گستره سومین استان بیابانی کشور ایسنا/سمنان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به تشدید بیابان زایی ها در چند دهه اخیر گفت: افزون بر 46 درصد از کل استان سمنان که عمدتا اراضی فاقد پوشش گیاهی جنوب استان هستند، در معرض بیان زایی شدید قرار دارند.

جعفر مرادی حقیقی با اشاره به تقسیم بندی های چهارگانه شدت بیابانزایی در جهان افزود: در همین راستا مطالعه ای در سطح استان نیمه خشک و کویری استان انجام و شدت بیابان زایی های استان را در چهار کلاس بیابانزایی جهانی مورد بررسی قرار داده است.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعات صورت گرفته در سطح این استان در خصوص عوامل موثر و شدت بیابانزایی که در چهار کلاس بیابانزایی صورت گرفته بیش از 46 درصد از کل گستره استان سمنان در گروه مناطق با شدت بیابانزایی خیلی شدید قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از گروه مناطق با شدت بیابان زایی خیلی زیاد به عنوان دیگر گروه تقسیم بندی شدن در حوزه بیابان زایی در کلاس جهانی نام برد و تصریح کرد:13 درصد از گست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شدت بیابان زایی خیلی شدید در نیمی از گستره سومین استان بیابانی کشور

شدت بیابان زایی خیلی شدید در نیمی از گستره سومین استان بیابانی کشور