مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 21:202021-06-16بين الملل

بیانیه مشترک «بایدن» و «پوتین» در مورد کاهش خطر جنگ هسته ای


رؤسای جمهور ایالات متحده و روسیه روز پهارشنبه در مورد برقراری «ثبات استراتژیک» برای کاهش تهدید جنگ هسته ای یک بیانیه مشترک صادر کردند.

- به نقل از آناتولی، در بیانیه ای مشترک که از سوی ولادیمیر پوتین و جو بایدن رؤسای جمهور روسیه و ایالات متحده در مورد برقراری ثبات استراتژیک برای کاهش تهدید جنگ هسته ای منتشر شد، آمده است که واشنگتن و مسکو نشان داده اند که قادرند حتی در دوره های تن در زمینه اهداف مشترک برای تضمین پیش بینی پذیری در حوزه استراتژیک، کاهش خطر تعارض های مسلحانه و تهدید جنگ هسته ای پیشرفت کنند .

سران دو کشور همچنین پس از دیدار دوجانبه روز چهارشنبه در مورد پیشرفت تلاش ها برای کاهش تهدید جنگ هسته ای گفتند که گفتگوهای اوایل سال میلادی جاری که به تمدید تاریخی پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک جدید (استارت نو) منتهی شد، تعهد آنها به کنترل تسلیحات هسته ای را نشان داد.

در این بیانیه آمده است: امروز، ما این اصل را تأیید کردیم که پیروزی در یک جنگ هسته ای ممکن نیست و هرگز نباید این جنگ را آغاز کرد .

سران روسیه و ایالات متحده در بخشی دیگر از این بیانیه تأکید کردند: سازگار با این اهداف، ایالات متحده و روسیه یک گفتگوی ثبات راهبردی دوجانبه و نظام یافته با یکدیگر را در آینده ای نزدیک در پیش خواهند گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه مشترک «بایدن» و «پوتین» در مورد کاهش خطر جنگ هسته ای

بیانیه مشترک «بایدن» و «پوتین» در مورد کاهش خطر جنگ هسته ای