مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 15:152021-06-16اقتصادي

شهرسازی مشارکتی، راهکاری مهم برای توسعه شهر


ضروری است با اتخاذ رویکردهای حمایتی از سوی شهرداری ها و تسهیل فرآیندهای اخذ مجوزهای مورد نیاز، زمینه ورود موثر سرمایه های قابل توجه متقاضیان اجرای طرح های دارای توجیه فنی و اقتصادی را بیش از پیش فراهم گردد.

- خبرگزاری فارس ـ یادداشت میهمان ـ مهدی عباسی کارشناس مسائل شهری: نقش حمایت از سرمایه گذاران خصوصی در توسعه و عمران شهری موضوع بی بدیلی است که تاکنون آن طور که باید و شاید به این مهم پرداخته نشده و شهرداران نسبت به این موضوع یا بی توجه بوده اند و یا حداقل از این فرصت استثنایی استفاده مطلوب نکرده اند.

لذا لازم و ضروری است با اتخاذ رویکردهای حمایتی از سوی شهرداری ها و تسهیل فرآیندهای اخذ مجوزهای مورد نیاز، زمینه ورود موثر سرمایه های قابل توجه متقاضیان اجرای طرح های دارای توجیه فنی و اقتصادی را بیش از پیش فراهم گردد.

 یکی از الزامات تحقق این مهم، ارائه مشوق های مناسب و انگیزشی از سوی شهرداری ها است که در ادامه به اهم آن ها پرداخته خواهد شد؛ 1- طرح های سرمایه گذاری تحت عنوان فرصت های سرمایه گذاری در حوزه عمران شهری که به دقت اولویت بندی شده و لیست آن ها در بازه زمانی دو ماهه تکمیل و در اختیار عموم قرار گیرد.

2- زمین های پیشنهادی و مناسب برای اجرای طرح های سرمایه گذاری با دقت نظر کارشناسی از همه حیث شناسایی و اطلاع رسانی شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرسازی مشارکتی، راهکاری مهم برای توسعه شهر

شهرسازی مشارکتی، راهکاری مهم برای توسعه شهر