مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 13:502021-06-16پزشكي

از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنید


مدیر تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شهروندان از مصرف خودسرانه دارو به ویژه آنتی بیوتیک ها خودداری کنند، زیرا منجر به ضعف سیستم ایمنی و مقاومت بدن شده و ممکن است باعث شدت بیماری شود.

- ایسنا/اصفهان مدیر تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شهروندان از مصرف خودسرانه دارو به ویژه آنتی بیوتیک ها خودداری کنند، زیرا منجر به ضعف سیستم ایمنی و مقاومت بدن شده و ممکن است باعث شدت بیماری شود.

محمدحسین خیاط کاشانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بررسی رفتاری مصرف داروها از ابتدای امسال نسبت به اسفندماه سال گذشته، روند افزایشی مصرف خودسرانه داروها را نشان می دهد که خطرناک است و چنین رفتاری سبب پایین آمدن مقاومت بدن، افزایش شمار بیماران بدحال و در مواردی منجر به مسمومیت های دارویی می شود.

وی تصریح کرد: داروهای ضدالتهاب استروییدی یا همان کورتون ها از جمله داروهایی هستند که به صورت خودسرانه در بیماران مبتلا به کرونا مصرف می شود که این داروها در زمان خاصی از دوره بیماری و با مقدار مشخص به تجویز پزشک در کنار سایر داروهای مصرفی اثر مطلوبی نشان می دهد.

مدیر تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تأکید کرد: شهروندان از مصرف دارو بدون مشورت با پزشک متخصص پرهیز کنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنید

از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنید