مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 06:202021-06-16اقتصادي

بیش از 75 درصد آب شرب ابهر از آب های زیرزمینی تامین می شود


بیش از 75 درصد آب شرب چه شهری و چه روستایی از منابع آب زیرزمینی تامین می شود.

- ایسنا/زنجان مدیر امور آب و فاضلاب ابهر گفت: بیش از 75 درصد آب شرب چه شهری و چه روستایی از منابع آب زیرزمینی تامین می شود.

ابراهیم جوان کیا در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به کاهش بارندگی و خشکسالی در سال جاری، اظهار کرد: این موضوع ضرورت بررسی مشکلات آب شرب شهرها و روستاها و تدوین برنامه های کوتاه مدت و میان مدت که بتوان از این وضعیت خارج شد را دو چندان کرده است.

وی با بیان اینکه شرکت های آب و فاضلاب با اولویت اینکه امسال با تابستان سختی مواجه خواهیم بود برنامه های اضطراری و فوری اجرا می کنند، ادامه داد: در سطح شهرستان بیش از 75 درصد آب شرب بهداشتی چه شهری و چه روستایی از منابع آب زیرزمینی تامین می شود که متاسفانه با توجه به وضعیت اقلیم و کمبود بارش ها قطعا در تامین آب به ویژه در مناطق روستایی با چالش مواجه خواهیم بود.

جوان کیا با اشاره به اینکه دشت ابهر یکی از دشت های بحرانی استان است که کمبود بارش ها در این دشت نیز تاثیرگذار بوده است، متذکر شد: سالانه شاهد افت آب های زیرزمینی در دشت ابهر هستیم.

مدیر امور آب و فاضلاب ابهربا توضیح این مطلب که 35درصد تامین آب روستاهای شهرستان از چشمه های طبیعی است، اضافه کرد: با توجه به کاهش بارندگی ها، تامین آب در روستاهایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 75 درصد آب شرب ابهر از آب های زیرزمینی تامین می شود

بیش از 75 درصد آب شرب ابهر از آب های زیرزمینی تامین می شود