مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 06:052021-06-16اقتصادي

سالانه 24 هزار تن بادام در چهارمحال و بختیاری تولید می شود


استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سالانه 24 هزار تن بادام در این استان تولید می شود گفت: با بهره برداری از شهرک تخصصی بادام در سامان، - ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سالانه 24 هزار تن بادام در این استان تولید می شود گفت: با بهره برداری از شهرک تخصصی بادام در سامان، این شهرک یکی از پر رونق ترین شهرک های استان در چند سال آینده خواهد بود.

اقبال عباسی 26 خردادماه در آیین کلنگ زنی شهرک تخصصی بادام در شهرستان سامان با اشاره به اینکه سالانه 24 هزار تن بادام در چهارمحال و بختیاری تولید می شود، اظهار کرد: بادام مامایی معروف ترین نوع بادام تولیدی در این استان به شمار می رود و در بحث صادرات این رقم ارزآوری بالایی دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: طبق آمار ارائه شده از سوی گمرک عمده بادام تولیدی در کشور از گمرک بندرانزلی و جلفا صادر می شود، بر اساس همین گزارش مقصد بادام های صادراتی کشور روسیه و کشورهای اروپایی بوده، در حالیکه که عده ای معتقدند مقصد بادام های صادراتی کشور هند است.

وی با اشاره به اینکه اگر مابه تفاوت قیمت خریداری شده بادام از کشاورز تا قیمت صادراتی این محصول را حدود 100 هزار تومان در نظر بگیریم، سود حاصل از صادرات این محصول برای تجار فعال در این حوزه حدود 2000 میلیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 24 هزار تن بادام در چهارمحال و بختیاری تولید می شود

سالانه 24 هزار تن بادام در چهارمحال و بختیاری تولید می شود