مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 05:502021-06-16سياسي

وزارت علوم ظرف 4 ماه باید نتیجه فاز اول ساماندهی را ارائه دهد


دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: وزارت علوم موظف شد بازخورد فاز اول ساماندهی را ظرف 4 ماه جمع بندی کرده و به ستاد نقشه ارائه دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازارائه داده اند، قرار شد، بر اساس مصوبه آمایش و تأکیدات مقام معظم انقلاب، هماهنگی هایی دقیق بین وزارت علوم و ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور برقرار شود.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با اشاره به نتیجه تصمیمات در فاز اول ساماندهی آموزش عالی گفت: از 88 مؤسسه، مشمول طرح ساماندهی در وزارت علوم، 16 مؤسسه که واجد شرایط نبودند، تصمیم گیری شد که به صورت قطعی ساماندهی شوند و این ساماندهی در قالب انحلال و یا ادغام با سایر مؤسسات نیست بلکه این مؤسسات به سایر مؤسسات الحاق می شوند.

وی افزود: منظور از الحاق این است که اگر دانشگاه یا مؤسسه تک جنسیتی وجود داشته باشد، به همان صورت تک جنسیتی باقی می ماند، مکان فیزیکی مؤسسه تغییری نمی کند و حتی ردیف بودجه آن ها هم حفظ می شود و وزارت علوم برای این موضوع آیین نامه مفصلی تدوین کرده است.

تاکنون در قالب طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی هیچگونه انحلال و یا ادغام دانشگاهی نداشته ایم.

وی افزود: از واحدهای ویژه خواهران، تعداد 5 مورد به دلیل اینکه به هیج وجه دارای حداقل شاخص ها و معیارهای موافقت اصولی یک دانشگاه نبودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت علوم ظرف 4 ماه باید نتیجه فاز اول ساماندهی را ارائه دهد

وزارت علوم ظرف 4 ماه باید نتیجه فاز اول ساماندهی را ارائه دهد