مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 05:252021-06-16پزشكي

محرز: اثربخشی واکسن «کووبرکت» بیشتر از «سینوفارم» چینی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مینو محرز، مسؤول ارزیابی علمی واکسن ایرانی در برنامه تهران ما سلامت رادیو تهران با اشاره به صدور مجوز نهایی تزریق واکسن کرونای کووبرکت ایران، - محرز: اثربخشی واکسن کووبرکت بیشتر از سینوفارم چینی است مسؤول ارزیابی علمی واکسن ایرانی کووبرکت با اشاره به اثربخشی 80 درصدی این واکسن در خنثی سازی ویروس کرونا، گفت: اثربخشی واکسن کووبرکت بیشتر از سینوفارم چینی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مینو محرز، مسؤول ارزیابی علمی واکسن ایرانی در برنامه تهران ما سلامت رادیو تهران با اشاره به صدور مجوز نهایی تزریق واکسن کرونای کووبرکت ایران، گفت: بر اساس ارزیابی های موجود، تاثیرگذاری این واکسن از نظر آنتی بادی های خنثی کننده حدود 80 درصد است؛ ضمن اینکه این واکسن عارضه جدی هم نداشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعدادی دوز از این واکسن موجود است و تا آخر خرداد حدود 2 تا 3 میلیون دز دیگر برای واکسیناسیون تحویل می شود و سپس از یک تا دو ماه آینده در کارخانه اصلی به صورت ماهانه چندمیلیون دز از این واکسن تولید خواهد شد.

محرز در پاسخ به این پرسش که آیا افرادی که دوز اول را از واکسن خارجی استفاده کرده اند می توانند برای دوز دوم از واکسن ایرانی استفاده کنند و با عارضه خاصی مواجه نخواهند شد؟ ، گف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محرز: اثربخشی واکسن «کووبرکت» بیشتر از «سینوفارم» چینی است

محرز: اثربخشی واکسن «کووبرکت» بیشتر از «سینوفارم» چینی است