مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 04:402021-06-16اقتصادي

برداشت بیومس از مزرعه بزرگ پرورش آرتمیا در میاندوآب آغاز شد


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز برداشت بیومس از دومین مزرعه بزرگ پرورش آرتمیا در مجتمع شیلاتی فسندوز میاندوآب خبر داد.

- با بیان اینکه مزرعه دشت فسندوز دارای 25 هکتار مساحت کل و 18 هکتار مساحت مفید بوده و در سال 1400 راه اندازی شده است، افزود: برای بهره برداری اصولی از آرتمیا که خواستگاه این موجود در آذربایجان غربی است، پرورش آن به صورت مصنوعی از سال 93 در استان آغاز شده است.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این مزرعه سطح استخرهای پرورش آرتمیا در مجتمع فسندوز به 45 هکتار افزایش یافته و هم اکنون با اقدامات به عمل آمده مشکلات این مجتمع مرتفع شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری سطح زیر کشت آرتمیا به 200 هکتار افزایش یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در این راستا با تولید 20 تن سیست آرتمیا و 200 تن بیومس آرتمیا در این مزارع حداقل برای 100 نفر ایجاد اشتغال می شود.

وی با بیان اینکه 1300 هکتار از این مجتمع آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش است، عنوان کرد: تأمین آب شور مورد نیاز برای پرورش آرتمیا به دلیل نزدیکی این دشت به دریاچه ارومیه دومین منبع آب شور و آرتمیا در دنیا فراهم شده است.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه در هر هکتار از این مجتمع می توان 100 کیلو سیست آرتمیا تول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت بیومس از مزرعه بزرگ پرورش آرتمیا در میاندوآب آغاز شد

برداشت بیومس از مزرعه بزرگ پرورش آرتمیا در میاندوآب آغاز شد