مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 04:202021-06-16دانش

رویکرد علوم انسانی باید پژوهش محور و بر اساس نظریات بومی باشد


رییس دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر این که رویکرد علوم انسانی باید پژوهش محور باشد، افزود: نظریات بومی باید در علوم انسانی لحاظ شود.

- رییس دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر این که رویکرد علوم انسانی باید پژوهش محور باشد، افزود: نظریات بومی باید در علوم انسانی لحاظ شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حسین خنیفر، در نشست ویدئوکنفرانس مقدماتی برگزاری کنگره علوم انسانی، اسلامی با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مشارکت و عزم ملی در برگزاری این انتخابات را عامل مهم اقتدار نظام و انقلاب دانست.

دکتر خنیفر، رویکرد شیفتگی در برابر غرب، نگاه انحصاری منبع غرب و نگاه تعاملی با غرب را سه رویکرد مهم در بحث علوم انسانی دانست و گفت: در رویکرد شیفتگی در برابر غرب، نگاه ما به غرب و نظریه پردازی و تئوری پردازی همچون قطاری است که از غرب می آید و به غرب باز می گردد.

رییس دانشگاه فرهنگیان، نگاه انحصاری منبع غرب را مورد پسند همگان ندانست و افزود: آغازگر نگاه تعاملی با غرب نیز خود غرب بوده است.

وی با اشاره به دیدگاه آیت الله جوادی آملی، تصریح کرد: در سیاست و مباحث دیگر، نه شرقی، و نه غربی هستیم، اما در علم، هم شرقی و هم غربی هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویکرد علوم انسانی باید پژوهش محور و بر اساس نظریات بومی باشد

رویکرد علوم انسانی باید پژوهش محور و بر اساس نظریات بومی باشد