مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 21:252021-06-15پزشكي

ساخت و تولید واکسن پاستور در چه مرحله ای است؟


مدیر پروژه فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای تولید مشترک ایران و کوبا، ضمن تشریح آخرین اخبار از فاز سوم تست انسانی این واکسن، گفت: لازمه واکسیناسیون عمومی این است که نتایج مطالعات انجام شده روی این واکسن که در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می گیرد، - توسط این سازمان و سایر مراجع ذیصلاح بررسی شده و اثربخشی و بی خطری واکسن تایید شود.

بعد از اینکه این سازمان بر اساس مستندات ارائه شده، واکسن را اثربخش و بی خطر تشخیص داد، واکسیناسیون عمومی با این واکسن آغاز خواهد شد.

دکتر احسان مصطفوی در گفت وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت کاآزمایی بالینی واکسن پاستوکووک که به صورت تولید مشترک میان ایران و کوبا است، گفت: کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونای تولید مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران، پس از انجام موفق فاز یک و دو در کشور کوبا بر روی جمعیتی در حدود 1000 نفر، در هشت شهر کشور از اردیبهشت ماه آغاز شد و اولین تزریق کارآزمایی بالینی واکسن کرونای مشترک کوبا و ایران در ششم اردیبهشت ماه در شهر اصفهان آغاز شد.

تا پایان اردیبهشت ماه 24 هزار نفر در این شهرها وارد شدند و تزریق اول واکسن را انجام دادند.

پایان تزریق دوز دوم تا آخر خرداد ماه وی افزود: از چهارم خرداد ماه نیز تزریق دوم واکسن آغاز شده است و تاکنون بیش از 19 هزار و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت و تولید واکسن پاستور در چه مرحله ای است؟

ساخت و تولید واکسن پاستور در چه مرحله ای است؟