مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 17:102021-06-15سياسي

دلیل شکایت مجلس از روحانی چیست؟/ تحلیل یک حقوقدان


نعمت احمدی حقوقدان در پاسخ به این سوال که از لحاظ قانونی تحلیل شما در مورد شکایت مجلس از رییس جمهوری چیست، گفت: قوای سه گانه در سطح هم هستند و اگر نمایندگان مجلس قانون اساسی را بخوانند در قانون اساسی برای مجلس کمیسیونی به نام اصل 90 پیش بینی شده که هر فردی .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ نعمت احمدی حقوقدان و وکیل دادگستری با اشاره به شکایت مجلس یازدهم از رییس جمهوری به ایرنا گفت: اقدام مجلس در روز های پایانی دولت صرفا اقدام سیاسی است چرا که اگر مجلس دغدغه ای داشت می توانست از راه های دیگر رفع کند.

نمایندگان با ارسال گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در خصوص موارد اعلامی نقض اصول 77 و 125 قانون اساسی در موضوع سند 2030 به قوه قضاییه در راستای اجرای ماده 234 آیین نامه داخلی با 182 رای موافق، 13 رای مخالف و 12 رای ممتنع از مجموع 239 نماینده حاضر در جلسه سه شنبه 18 خرداد موافقت کردند.

کاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در توضیح این اقدام نمایندگان، گفت: پس از تذکر و مخالفت مقام معظم رهبری، ظاهراً در هیأت دولت مصوبه ای مبنی بر لغو اجرای سند 2030 تصویب شده است.

با توجه به اینکه براساس اصل یکصد و سی و چهارم قانون اساسی ریاست هیأت وزیران با رییس جمهوری است که بر کار وزیران نظارت دارد و با اتخاذ تدابیر لازم به هماهنگ ساختن تصمیم های وزیران و هیأت دولت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل شکایت مجلس از روحانی چیست؟/ تحلیل یک حقوقدان

دلیل شکایت مجلس از روحانی چیست؟/ تحلیل یک حقوقدان