مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 09:102021-06-15اقتصادي

نگویید بازار بورس حباب داشته است


رییس سازمان بورس و اوراق بهادار معتقد است بخش مهمی از تغییرات قیمتی در اقتصاد ایران تحت تاثیر تورم انتظاری به وجود می آید و نمی توان برای تمامی آنها از لفظ حباب استفاده کرد.

- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار معتقد است بخش مهمی از تغییرات قیمتی در اقتصاد ایران تحت تاثیر تورم انتظاری به وجود می آید و نمی توان برای تمامی آنها از لفظ حباب استفاده کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد علی دهقان دهنوی امروز ( سه شنبه) در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: ما در ماه های گذشته بارها شاهد آن بوده ایم که در تحلیل بازار بورس از لفظ حباب استفاده می کنند و این در حالی است که وقتی شاخص بورس 200 تا 300 هزار واحد بود نیز بعضی می گفتند بورس حباب دارد.

در حالی که ما باید تحلیل کنیم ریشه تغییرات قیمتی در اقتصاد ایران چیست و حباب را باید در چه زمینه ای به کار برد.

وی با اشاره به شرایطی که اقتصاد ایران در سال های گذشته تجربه کرده است، بیان کرد: ما نباید در اقتصاد یک متغیر اسمی را با یک متغیر واقعی مقایسه کنیم.

مثلا اگر رشد اقتصاد کشور مثبت سه درصد باشد، آیا تولیدکنندگان حاضرند قیمت محصول خود را تنها سه درصد افزایش دهند؟ یا اگر رشد اقتصاد منفی شد، آیا قیمت کالاها کاهش می یابد؟ در اقتصاد ایران متاسفانه قیمت ها در بسیاری از مواقع تحت تاثیر تورم انت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگویید بازار بورس حباب داشته است

نگویید بازار بورس حباب داشته است