مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 08:152021-06-15اقتصادي

توضیح معاون وزیر نیرو درباره کشف چند صد میلیارد مترمکعب آب در اعماق زمین


معاون آب و آبفای وزیر نیرو کشف چند صدمیلیارد متر مکعب آب از اعماق زمین را غیرواقعی دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، قاسم تقی زاده خامسی در صفحه اینستاگرام خود درباره انتشار ویدئویی در فضای مجازی با موضوع کشف چند صدمیلیارد متر مکعب آب از اعماق زمین نوشت: در روزهای اخیر این ویدئو به طور گسترده در فضای مجازی درحال انتشار است که در نوید پیدا شدن چند صد میلیارد متر مکعب آب از اعماق زمین را می دهد.

وی ادامه داد: تماس های زیادی از طرف دوستان و اصحاب رسانه درباره آن انجام شده است، بنابراین مطالبی درباره آن برای تنویر افکار عمومی ارائه می شود.

معاون وزیر نیرو عنوان کرده: مطالعه های اکتشاف آب با عنوان آب ژرف چند سالی است که توسط حوزه معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری آغاز شده است.

وی ادامه داد: حاصل همکاری آن معاونت با وزارت نیرو در این باره منجر به حفاری یک حلقه چاه عمیق به عمق 2 هزار و 200 متر (و بعدها به طور مستقل توسط معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری تا عمق سه هزار و 100 متر) بود.

تقی زاده خامسی نوشته است: آب دهی این چاه با استفاده از پمپاژ توسط پمپ شرکت نفت حدود هفت لیتر بر ثانیه و شوری آن نزدیک به آب دریا بود که با حفر یک حلقه چاه کم عمق، آب دهی مذکور (و البته کیفیت بهتر) و با هزینه های بسیار کمتر قابل دستیابی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیح معاون وزیر نیرو درباره کشف چند صد میلیارد مترمکعب آب در اعماق زمین

توضیح معاون وزیر نیرو درباره کشف چند صد میلیارد مترمکعب آب در اعماق زمین