مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 07:252021-06-15اقتصادي

واکسن کرونای «کووبرکت» چطور وارد باشگاه واکسن سازان جهان شد؟


سرانجام واکسن کرونای ایرانی «کووبرکت» مجوز مصرف را دریافت کرد و حالا با افتخار وارد چرخه واکسیناسیون شده و نام ایران در باشگاه جهانی تولید کنندگان واکسن کرونا می درخشد - گروه سلامت خبرگزاری فارس-محمد تاجیک: همزمان با تداوم چرخه انتقال کرونا و مرگ و میز ناشی از کووید 19 در جهان، تکاپوی کشورهای مختلف و صاحب نظر در حوزه پزشکی برای ساخت واکسن به اوج خود رسیده و شرکت های مختلف در دنیا سعی در تولید مؤثرترین واکسن کرونا دارند؛ به طوری که هم اکنون بیش از 200 واکسن در جهان در مراحل مختلف تولید و ارزیابی هستند.

در این میان دانشمندان پرتوان کشورمان نیز از روزهای آغازین ورود ویروس کرونا به کشور تلاش گسترده ای برای تولید واکسن آغاز کردندو دوئل سختی بین دانشمندان ایرانی با رقبای خارجی در گرفت.

 واکسن کووبرکت؛اولین واکسن ساخته شده تمام ایرانی واکسن کووبرکت نخستین واکسن کووید-19 تولید محققان ایرانی است که موفق به دریافت کد اخلاق و کارآزمایی انسانی از وزارت بهداشت شد.

این واکسن در شرکت شفا فارمد وابسته به بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تولید شده است.

ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و مؤسسه به صورت جدی تولید واکسن را شروع کردند که آزمایش انسانی یکی از طرح های تولید واکسن این ستاد، از نهم دی ماه سال گذشته آغاز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن کرونای «کووبرکت» چطور وارد باشگاه واکسن سازان جهان شد؟

واکسن کرونای «کووبرکت» چطور وارد باشگاه واکسن سازان جهان شد؟