مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 06:152021-06-15اقتصادي

وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم چه ویژگیهایی داشته باشد


دولت سیزدهم تا چند ماه دیگر آغاز به کار می کند و وزیر کشاورزی این دولت باید به آخرین علوم و فن اوری روز دنیا آشنا بوده و آن را به کار گیرد.

تامین امنیت غذایی پیچیدگی هایی دارد که سکاندار بخش کشاورزی به عنوان تامین کننده غذا باید پیچ و خم آن را باید بداند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم کار بسیار سختی در پیش دارد که بتواند حداقل از وابستگی 90 درصدی به واردات روغن، وابستگی بیش از 70 درصدی به خوراک دام که سالانه 4.

5 میلیارد دلار ارز دولتی به پای واردات آن ریخته می شود، واردات گوشت، شکر، برنج و گندم بکاهد، اما به اذعان کارشناسان و نهادهای بین المللی، بدون کار علمی و پژوهش و استفاده از فن آوری های نوین این کار بسیار سخت خواهد بود.

اگرچه آمارهای خود وزارت جهاد کشاورزی می گوید، تولید محصولات کشاورزی در کشور بیش از 120 میلیون تن و بعضا تا 134 میلیون تن در سال است، اما وابستگی در تولید کالاهای اساسی و استراتژیک بالاست و نگرانی را برای تامین امنیت غذایی کشور در شرایط تحریم بیش تر کرده است.

در این میان مشکلات توزیع و بازاررسانی، ضعف در برنامه های صادرات و واردات، بهره وری پایین تولید کشاورزی و آب نیز وجود دارد که با روش های سنتی نمی توان آنها را مدیریت کرد، در حالی که کشورهای دور و اطراف ما با روش ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم چه ویژگیهایی داشته باشد

وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم چه ویژگیهایی داشته باشد