مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 02:202021-06-14اقتصادي

دوره خشکسالی طولانی خواهد بود


رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ضمن تشریح آخرین وضعیت بارش ها در کشور گفت: احتمال می رود که بارش ها در پاییز 1400 دیرتر از زمان نرمال آغاز شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه از ابتدای مهرماه تاکنون در کشور حدود 130 میلیمتر بارش داشته ایم، اظهار کرد: این میزان نسبت به میانگین بلند مدت کشور بیش از 40 درصد کمتر است.

کاهش 50 تا 85 درصدی بارش ها در برخی از استان ها وی با بیان اینکه درحال حاضر با کاهش جدی میزان بارش ها در استان های مختلف کشور روبه رو هستیم، تصریح کرد: در استان هایی مانند هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی کمبود بارش ها بین 50 تا 85 درصد گزارش شده است.

از سویی دیگر در غرب و جنوب غرب کشور در استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و چهارمحال و بختیاری نیز کاهش بارش ها کاملا محسوس است.

وظیفه ادامه داد: برای مثال میزان بارش نرمال استان کرمانشاه سالانه 480 میلیمتر است اما این استان تاکنون تنها 50 درصد بارش سالانه خود را دریافت کرده است.

به این نکته باید توجه کنیم که استان های غربی و جنوب غربی کشور از نظر بارش چشمه های ایران هستند و سالانه حدود 700 میلیمتر بارش دریافت می کنند که بخش قابل توجهی از بارش سالانه کشور است اما متاسفانه طی سال آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوره خشکسالی طولانی خواهد بود

دوره خشکسالی طولانی خواهد بود