مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 11:202021-06-14سياسي

تدوین «سند سیاست جنایی » کلید خورد


رییس پژوهشکده حقوق جزا و جرم شناسی پژوهشگاه قوه قضاییه از تدوین اصول راهبردی سند سیاست جنایی جمهوری اسلامی ایران توسط این پژوهشگاه با دستور رییس قوه قضاییه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، شهید شاطری پور ضمن اعلام این خبر، تحول در نظام عدالت کیفری را در پرتو تدوین اصول راهبردی سیاست جنایی جمهوری اسلامی ایران، امکان پذیر خواند و اظهار کرد: مبارزه مؤثر با پدیده جنایی همواره نیازمند وجود ترکیبی از سیاست های کیفری و سیاست های اجتماعی است که در نتیجه با استفاده و بهره گیری از مجموعه ای از تدابیر و اقدامات فراگیر در حوزه های کیفری و فرهنگی- اجتماعی می توان با شکل گیری و گسترش رفتارهای مجرمانه در حوزه های گوناگون مقابله کرد.

رییس پژوهشکده حقوق جزا و جرم شناسی پژوهشگاه قوه قضاییه افزود: از دیدگاه مطالعات جرم شناختی رفتارهای مجرمانه محصول زیست بوم های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هستند و در نتیجه مقابله با رفتارهای مجرمانه یا پیشگیری از شکل گیری آنها مستلزم داشتن آگاهی درست و سیال از ویژگی های هر یک از این زیست بوم هاست که می توانند زمینه ساز وقوع رفتارهای مجرمانه شوند.

در حال حاضر سیاست جنایی منسجمی برای مبارزه با جرایم وجود ندارد شاطری پور ادامه داد: در تحول سیاست ها و رویکردهای مبارزه با جرایم، امروز کیفر در کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین «سند سیاست جنایی » کلید خورد

تدوین «سند سیاست جنایی » کلید خورد