مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 10:402021-06-14اقتصادي

خضریان: سوداگرانی که بازارها را ملتهب می کنند هدف «مالیات بر عایدی» هستند


هدف از طرح مالیات بر عایدی سرمایه سوداگرانی است که با خرید و فروش های خود بازارها را ملتهب و افزایش قیمت های غیر واقعی ایجاد می کنند و قانون طوری نگارش شده که تقاضای مصرفی اصلاً مشمول مالیات نشود.

- خضریان: سوداگرانی که بازارها را ملتهب می کنند هدف مالیات بر عایدی هستند نماینده تهران گفت: هدف از طرح مالیات بر عایدی سرمایه سوداگرانی است که با خرید و فروش های خود بازارها را ملتهب و افزایش قیمت های غیر واقعی ایجاد می کنند و قانون طوری نگارش شده که تقاضای مصرفی اصلاً مشمول مالیات نشود.

علی خضریان در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه در صحن مجلس تصویب شده، گفت: این مالیات از مهم ترین پایه های مالیاتی است که می تواند شکاف طبقاتی را کاهش و شفافیت را ارتقاء دهد و جلوی تمرکز ثروت را بگیرد.

وی که از امضاکنندگان طرح مالیات بر عایدی سرمایه است، افزود: مالیات بر عایدی سرمایه ابزاری است که می توانستیم با استفاده از آن، سوداگری را مهار کنیم؛ اما در سال های گذشته تصویب آن با روشهای مختلف اعم از نفوذ ذینفعان و انحراف در موضوع اصلی به تأخیر می افتاد و همین عامل، رشد نجومی قیمتها تاکنون را به دنبال داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خضریان: سوداگرانی که بازارها را ملتهب می کنند هدف «مالیات بر عایدی» هستند

خضریان: سوداگرانی که بازارها را ملتهب می کنند هدف «مالیات بر عایدی» هستند