مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 10:252021-06-14اقتصادي

قطع برق و خسارت های سنگین به کشاورزان


مسئول یکی از چاه های آب روستای بجد بیرجند گفت: امسال علاوه بر خشکسالی ها، خاموشی برق هم میزان تولید بخش کشاورزی را به شدت تهدید می کند و لازم است متولیان امر چاره ای اساسی در این خصوص بیندیشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، امسال تأمین برق در روزهای گرم به دلیل کاهش قابل توجه بارندگی ها و کم شدن منابع نیروگاه های آبی با مشکلاتی مواجه شده که در این میان بخش کشاورزی خراسان جنوبی را هم تحت تأثیر قرار داده است.

حسین احراری کشاورز و مسئول یکی از چاه های آب روستای بجد بیرجند در گفت وگو با فارس، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، روزانه برق خانوارها، صنعت و کشاورزی قطع می شود و این در حالی است که به دلیل برقی بودن چاه های کشاورزی برای آبیاری دچار مشکل می شویم.

وی افزود: قطعی بدون اطلاع قبلی برای بخش کشاورزی بسیار زیان بار است به طوری که وقتی برای آبیاری هماهنگ می کنیم و کارگران از صبح تا ساعت 12 اراضی را آبیاری می کنند، با قطع ناگهانی برق علاوه بر از بین رفتن زحمات روزانه، هزینه کارگر و خسارت های خشکسالی هم اضافه می شود.

این کشاورز تصریح کرد: امسال به دلیل کاهش بارندگی ها، تأمین آب از منابع سطحی هم به حداقل رسیده و کشاورزان تنها با آبیاری می توانند حداقل تولید را داشته باشند اما قطعی های نابه هنگام برق فشار مضاعفی را به بخش کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطع برق و خسارت های سنگین به کشاورزان

قطع برق و خسارت های سنگین به کشاورزان