مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 10:252021-06-14پزشكي

مشاهده بیماری کریمه کنگو در کشتار غیرمجاز / مردم گوشت بهداشتی بخرند


مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: بیماری کریمه کنگو در کشتارهای غیرمجاز بیشتر از سایر موارد است که ضروری است مردم از خرید گوشت ناسالم پرهیز کنند.

- ایسنا/اردبیل مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: بیماری کریمه کنگو در کشتارهای غیرمجاز بیشتر از سایر موارد است که ضروری است مردم از خرید گوشت ناسالم پرهیز کنند.

تکلوی 24 خرداد در جریان بازدید از مراکز کشتار دام در اردبیل اظهار کرد: با توجه به گرم شدن هوا و انتشار ویروس تب کریمه کنگو به ویژه در کنه ها انتظار می رود اهالی استان موارد بهداشتی را در ذبح دام و خرید گوشت از مراکز مجاز انجام دهند.

وی بیماری کریمه کنگو را بیماری مشترک بین انسان و دام توصیف کرد و گفت: راه انتقال این بیماری که در دام به شکل خونریزی موضعی مشخص است، مصرف گوشت آلوده و همچنین تماس با دام های دارای کنه و ویروس مسری اعلام شده است که امیدواریم در این زمینه مراقبت های بهداشتی انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل بیماری تب کریمه کنگو را بسیار خطرناک و حتی کشنده اعلام کرد و افزود: بهتر است شهروندان از خرید گوشت دام از کشتارگاه های غیرمجاز و کنار جاده ها پرهیز کرده و به نوعی گوشت خود را از قصابی های مجاز و مراکز عرضه و بسته بندی شده تهیه کرده و مهر دامپزشکی را مورد توجه قرار دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده بیماری کریمه کنگو در کشتار غیرمجاز / مردم گوشت بهداشتی بخرند

مشاهده بیماری کریمه کنگو در کشتار غیرمجاز / مردم گوشت بهداشتی بخرند