مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 10:202021-06-14پزشكي

کوبا آزمایش واکسن های خود را بر روی کودکان آغاز کرد


کوبا اولین مرحله از آزمایش انسانی واکسن های تولید این کشور علیه کووید 19 را بر روی کودکان و نوجوانان آغاز کرد که داوطلبان طی یک طرح واکسیناسیون ناهمگن، دو دوز سوبرانا 02 به علاوه یک دوز واکسن سوبرانا پلاس دریافت خواهند کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از خبرگزاری کوبا، با تصویب این طرح در مرکز دولتی کنترل داروها و تجهیزات پزشکی کوبا (Cecmed) مطالعات بالینی مراحل اول و دوم برای سنین بین سه تا 18 سال در دستور کار قرار گرفت و برای اجرای طرح، 350 خردسال به دو گروه 12 تا 18 سال و کودکان سه تا 11 ساله تقسیم شدند.

این مرحله از کارآزمایی ها با هدف ارزیابی ایمنی، واکنش زایی و ایمنی زایی واکسن های منتخب تولید موسسه فینلای کوبا، با فواصل 28 روزه مانند بزرگان، به اجرا درمی آید.

براساس اعلام مرکز کنترل دارویی، به دنبال افزایش قابل توجهی از موارد مثبت کرونا در میان خردسالان و براساس نتایج ایمنی زایی این واکسن ها، مطالعات کارآزمایی بر روی خردسالان به تصویب رسید.

اولگا لیدیا خاکوبو مدیرعامل این مرکز گفت: روند ارزیابی واکسن بر روی کودکان با هدف اطمینان بخشی از بازگشت آنها به وضعیت عادی در کوتاه مدت و حضور در مدارس، بازی و انجام فعالیت های روزمره مورد توجه قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوبا آزمایش واکسن های خود را بر روی کودکان آغاز کرد

کوبا آزمایش واکسن های خود را بر روی کودکان آغاز کرد