مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 10:052021-06-14پزشكي

ورزش سنگین خطر ابتلا به بیماری نورون حرکتی را افزایش می دهد


بر اساس یافته های یک مطالعه جدید، ورزش سنگین و مکرر خطر ابتلا به بیماری نورون حرکتی (ام ان دی) را در افرادی که زمینه ارثی این بیماری را دارند، - بر اساس یافته های یک مطالعه جدید، ورزش سنگین و مکرر خطر ابتلا به بیماری نورون حرکتی (ام ان دی) را در افرادی که زمینه ارثی این بیماری را دارند، افزایش می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به گفته متخصصان علوم پزشکی دانشگاه شفیلد، این مطالعه گامی مهم به سوی شناخت پیوند بین فعالیت های جسمانی سنگین و ابتلا به این بیماری زوال عصبی است.

در سال های اخیر شماری از ورزشکاران معروف در انگلیس مثل راب بارو، بازیکن لیگ راگبی، دودی ویر، بازیکن اتحادیه راگبی و استفن دربی، بازیکن فوتبال، تجربه خود از ابتلا به بیماری نورون حرکتی را منتشر کرده اند.

با وجود یافته های این مطالعه، این متخصصان در عین حال تاکید کردند بیشتر افرادی که تمرینات ورزشی سنگین انجام می دهند، به بیماری نورون حرکتی دچار نمی شوند و ورزش برای سلامتی مزایای بسیاری دارد.

دکتر جاناتان کوپر ناک، یکی از نویسندگان این تحقیق، می گوید: مدتی بود که حدس می زدیم ورزش، عامل افزایش خطر ابتلا به بیماری نورون حرکتی باشد اما چنین پیوندی تاکنون مورد تردید بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورزش سنگین خطر ابتلا به بیماری نورون حرکتی را افزایش می دهد

ورزش سنگین خطر ابتلا به بیماری نورون حرکتی را افزایش می دهد