مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 08:052021-06-14بين الملل

چالشهای پیش روی وزیر خارجه اسراییل: ایران، فلسطین و رابطه با بایدن


یک رسانه صهیونیستی با توجه به رای اعتماد کنیست به کابینه جدید این رژیم به بررسی چالش های پیش روی وزیر خارجه جدید آن پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، روزنامه صهیونیستی هاآرتض در گزارشی می نویسد: بعد از سپری شدن دوران بنیامین نتانیاهو و اقداماتی که وی برای تسلط بر سیاست خارجی اسراییل و بی تاثیر کردن آن انجام داد اکنون یاییر لاپید وزیر خارجه جدید، با چالش های متعددی روبرو است که مهمترین آنها عبارتند از: ازسرگیری روابط با فلسطینیان، گرم کردن رابطه با بایدن و رویکرد در برابر ایران.

به نوشته این رسانه صهیونیستی، نتانیاهو در سال های اخیر تلاش کرده تا وزارت خارجه این رژیم را تبدیل به نهادی بی ربط کند و در همین رابطه ضمن کاهش بودجه آن، این نهاد را از بحث تصمیم گیری و سیاست گذاری کنار گذاشت و در مقابل، دفتر وی بخش ویژه ای را برای اجرای سیاست های خارجی دایر کرد.

در این سال ها نتانیاهو با استفاده از رابطه ویژه خود با دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا، اموری همچون توافق ابراهیم (توافق عادی سازی روابط با برخی کشورهای عربی از جمله امارات، بحرین، مغرب و سودان) و شناسایی بلندی های جولان از سوی آمریکا را به سرانجام رساند.

اما اکنون یاییر لاپید وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی، باید تلاش کند تا اقدامات سلف خود گابی اشکنازی که تلاش داشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالشهای پیش روی وزیر خارجه اسراییل: ایران، فلسطین و رابطه با بایدن

چالشهای پیش روی وزیر خارجه اسراییل: ایران، فلسطین و رابطه با بایدن